mauricio + pulitzer (ou sobrou pra vênus)…

Idomeni, Greece - November 28, 2015: Barred refugees struggle for donation of water, blankets, diapers and few clothes as they complete their 10th day encamped by the train station in Idomeni, Greece, without permission to cross the border into the Macedonian town of Gevgelija. Hundreds of thousands of refugees, mostly from Afghanistan, Iraq and Syria, fled their homes, risking their lives in dangerous boat trips, illegal border crossings and long bus and train journeys, seeking asylum and a decent life in Western Europe and Scandinavia. The latest UN report from January 2015 estimated that more than 220,000 people had become fatal victims of the endless war in Syria. CREDIT: Photo by Mauricio Lima for The New York Times
Idomeni, Greece – November 28, 2015: Barred refugees struggle for donation of water, blankets, diapers and few clothes as they complete their 10th day encamped by the train station in Idomeni, Greece, without permission to cross the border into the Macedonian town of Gevgelija. Hundreds of thousands of refugees, mostly from Afghanistan, Iraq and Syria, fled their homes, risking their lives in dangerous boat trips, illegal border crossings and long bus and train journeys, seeking asylum and a decent life in Western Europe and Scandinavia. The latest UN report from January 2015 estimated that more than 220,000 people had become fatal victims of the endless war in Syria. CREDIT: Photo by Mauricio Lima for The New York Times

mauricio lima galgou parâmetros inoxidáveis na fotografia mundial ao receber, dia 18, o prêmio pulitzer de fotografia 2016!

em tempos onde o orgulho de ser brasileiro desce pelo ralo, o xará segue a bordo da categoria “ele me representa”… acima de tudo (e de todos) por conta de sua incontrolável coragem.

ontem, ele também fisgou o John Faber Awards, durante o Overseas Press Club of America (OPC),

pra fechar a tampa, algumas letrinhas dele que foram retiradas DAQUI:

Do que você tem mais medo?
Intolerância. Individualismo. Isso pode ter um impacto negativo nas futuras gerações. O modo que as pessoas vivem hoje, a maneira com que se comunicam, onde tudo é efêmero, me assusta. Até na própria fotografia. Não consigo ver foto no celular. Não é a plataforma ideal. Apesar de não ser tão velho, ainda prefiro ir a uma exposição ou museu e ver a foto no papel, livro. Faço parte de uma geração, talvez a última, que trabalha com filme na imprensa. No início da carreira, o contato com o filme no laboratório era muito mágico. Hoje, você tira uma foto com o telefone e publica. Talvez mais de mil pessoas vejam. Existe um vício.